Reklamy využívající místní inventář pomáhají společnosti SportScheck oslovit zákazníky s mobilním zařízením

Miliony milovníků běhání, turistiky, bruslení či snowboradingu nakupují v řetězci SportScheck, který je předním německým prodejcem sportovního zboží. SportScheck, „centrum pro aktivní lidi“, nabízí zákazníkům snadné nakupování online i offline prostřednictvím klasických katalogů, rozsáhlého webového obchodu, mobilní aplikace a mnoha kamenných provozoven po celém Německu.

Informace

  • Přední německý prodejce sportovního zboží SportScheck, „centrum pro aktivní lidi“, nabízí zákazníkům širokou nabídku více než 36 000 položek 500 značek.

  • Centrála: Unterhaching, Německo.

  • www.sportscheck.com

Cíle

  • Vytvořit příjemné nákupní prostředí pro zákazníky využívající různé kanály.

  • Zvýšit počet návštěvníků a tržeb v kamenných provozovnách v rámci nastaveného poměru nákladů a tržeb.

  • Přiřadit návštěvy a tržby v kamenných provozovnách placenému vyhledávání.

Přístup

  • Použití reklam využívajících místní inventář k prezentaci relevantních produktových informací pro danou lokalitu.

  • Nastavení kampaní s reklamami využívajícími místní inventář s geografickým cílením kolem jednotlivých kamenných obchodů a zvýšení mobilních nabídek.

  • Využití konverzí z návštěv prodejny a nástroje Google Analytics při měření vlivu reklam na návštěvnost a tržby v kamenných obchodech.

Výsledky

  • Nárůst návštěvnosti v kamenných obchodech až o 108 % při stálém poměru návštěv.

  • Více než dvojnásobné zvýšení tržeb u návštěvníků přicházejících na základě reklam využívajících místní inventář.

Společnost zjistila, že řada návštěvníků se pravidelně pohybuje mezi webovým obchodem a kamennými provozovnami. Lidé si často vyhledávají zboží online a poté ho nakoupí v kamenném obchodě. Marketingový tým společnosti SportScheck proto přemýšlel, jak zákazníky na jednotlivých kanálech lépe oslovit, zaujmout a sledovat.

A tady vstupují na scénu reklamy využívající místní inventář.

Reklamy využívající místní inventář oslovují uživatele, kteří hledají mimo domov

Představte si například cyklistu, který se připravuje na velký závod, a během posledního tréninku píchne kolo. Co nejdříve potřebuje novou duši. U snídaně den před závodem proto vezme do ruky telefon a podívá se, co mají v nabídce obchody v okolí. A v tom okamžiku vstoupí do hry reklamy využívající místní inventář, které mu nabídnou přesně to, co potřebuje, a zároveň doporučí dostupné produkty prodejce. Cyklista získá informace o tom, co se dá sehnat v okolí, a může nakoupit rovnou online.

Při propagaci kompletního inventáře kamenných provozoven online si společnost SportScheck vytvořila konkrétní reklamy využívající místní inventář s geografickým cílením nastaveným na okruh pěti kilometrů kolem každé provozovny. Marketingový tým pak navýšil nabídku pro mobilní zařízení, aby se reklamy k zákazníkům na cestách dostaly.

„Vzhledem k tomu, že využíváme různé prodejní kanály, je pro nás velmi důležité oslovit zákazníky každého z nich. Reklamy využívající místní inventář představují skvělý způsob, jak nabídnout zákazníkům relevantní informace o našich produktech, když vyhledávají na internetu.“
- Rahel Götzová, Vedoucí týmu online marketingu společnosti SportScheck

Když uživatel klikne na reklamu SportScheck využívající místní inventář, bude přesměrován na „výlohu místního obchodu“ hostovanou na Googlu, což je efektivní digitální nástroj prezentace obchodu. V této výloze si uživatel může prohlédnout zboží dostupné v konkrétní provozovně, porovnat ceny, zjistit otevírací dobu a adresu provozovny i s navigačními pokyny nebo může do obchodu přímo zavolat. A když se rozhodne nakoupit, může transakci provést v internetovém obchodě nebo v místní provozovně společnosti SportScheck, nebo využít možnost Nákup online, vyzvednutí na prodejně.

„Vzhledem k tomu, že využíváme různé prodejní kanály, je pro nás velmi důležité oslovit zákazníky každého z nich,“ říká Rahel Götzová, vedoucí týmu online marketingu společnosti SportScheck. „Reklamy využívající místní inventář představují skvělý způsob, jak nabídnout zákazníkům relevantní informace o našich produktech, když vyhledávají na internetu.“

Měření vlivu reklam využívajících místní inventář na vztah chování online a offline

Po spuštění kampaní s reklamami využívajícími místní inventář použila společnost SportScheck měření konverzí z návštěv prodejny a sledovala, jak jsou nové reklamy při lákání zákazníků do místních provozoven efektivní. Konverze z návštěv prodejny sledují souhrnné statistiky uživatelů Google, kteří kliknou na reklamu společnosti ve Vyhledávání a poté navštíví místní obchod. Nabízejí tak firmám lepší pohled na roli, kterou hraje digitální prostředí při cestě zákazníka k nákupu.

Společnost SportScheck také pomocí nástroje Google Analytics sledovala klíčové metriky na stránce výlohy místního obchodu, například podíl zapojených uživatelů podle zařízení, počet uživatelů využívajících tlačítko pro zavolání kliknutím a počet těch, kteří hledají adresu prodejny. Tyto poznatky pomohly společnosti při průběžné optimalizaci kampaní zaměřených na návštěvnost kamenných provozoven a zvýšení prodejů offline.

Společnost SportScheck zaznamenává velké úspěchy dvojnásobným nárůstem návštěvnosti i tržeb v kamenných obchodech

Už sedm týdnů po spuštění zaregistrovala společnost SportScheck 108% nárůst návštěvnosti kamenných provozoven a více než dvojnásobné zvýšení tržeb u návštěvníků přicházejících na základě kampaní s reklamami využívajícími místní inventář. Zahrnutím konverzí v podobě návštěvy kamenné provozovny mezi sledované položky také společnost lépe porozuměla vlivu digitálního prostředí na hmatatelné výsledky offline.

Dnes už společnost SportScheck neprovozuje své obchody online a offline odděleně. „Podařilo se nám zvýšit návštěvnost offline a náš tým získal údaje o výkonu z webových kampaní podle konkrétních lokalit. Reklamy využívající místní inventář tak nakonec oba světy vzájemně propojily a posílily naši image akčního multikanálového prodejce,“ říká Götzová.