Nejčastější dotazy

Proces registrace

  1. Jak mohou Fotografie firem pomoci mé firmě?
  2. Proč firmy fotíte a kde se mohu na fotky podívat?
  3. Jakou přidanou hodnotu má Dobrý fotograf nebo fotograf Dobré agentury?
  4. Kde v současnosti působí Dobří fotografové a Dobré agentury?
  5. Může o nafocení požádat firma odkudkoli na světě?
  6. Platí nějaká omezení pro typy firem, které se mohou zúčastnit?
  7. Jaký je vztah mezi Dobrým fotografem nebo Dobrou agenturou a společností Google?
  8. Kolik stojí pořízení fotografií mé firmy?
  9. Je přihlášení do tohoto programu závazné?

Focení

  1. Jak se focení koordinuje?
  2. Co mám dělat, když Dobrý fotograf nebo Dobrá agentura neodpovídá nebo není k dispozici?
  3. Jak dlouho bude focení trvat?
  4. Jak mám firmu na focení připravit?
  5. Jaké části firmy budou foceny?
  6. Naruší focení provoz firmy?
  7. Bude focení zahrnovat i lidi ve firmě?

Ochrana soukromí a právo

  1. Jak se zajišťuje ochrana osobních údajů a soulad s právními předpisy?
  2. Kdo z firmy může udělit právní povolení k focení?
  3. Bude Google používat snímky i v jiných aplikacích kromě stránek Google+ Míst?
  4. Jsem vlastníkem fotografií, které pořídí Dobrý fotograf nebo fotograf Dobré agentury?
  5. Mohu si pořízené fotky prohlédnout dříve, než budou na mé stránce Google+ Míst zveřejněny?
  6. Mohu snímky ve firemním zápisu rozmazat nebo z něj odstranit všechny panoramatické fotografie?
  7. Mohou být fotky odstraněny z jiných důvodů?
  8. Mohu požádat o odstranění fotky, i když nejsem majitelem firmy?

Další otázky

  1. Mohu tyto snímky vložit na svůj firemní web?
  2. Je možné focení zopakovat?
  3. Co je to Dobrá agentura?
  4. Jaký je rozdíl mezi Dobrým fotografem a Dobrou agenturou?
  5. Co je to AdWords Express a jak získám propagační nabídku?

Proces registrace

  1. Jak mohou Fotografie firem pomoci mé firmě?

    Když budou potenciální zákazníci hledat na Googlu vaši firmu podle jejího názvu, snímky se jim zobrazí přímo na stránce s výsledky vyhledávání. Tyto panoramatické snímky budou zveřejněny také na stránkách Google+ Míst, v Mapách Google a v dalších službách Google. Díky nim budou mít zákazníci lepší představu o rozvržení, vybavení a dekoraci interiéru vaší firmy. Pomocí úryvků kódu HTML nebo rozhraní Maps API můžete na webové stránky své firmy snadno vložit odkazy na tyto snímky a přilákat i potenciální zákazníky, kteří navštěvují váš web.

  2. Proč firmy fotíte a kde se mohu na fotky podívat?

    Dobří fotografové Google a fotografové Dobrých agentur vytvářejí kvalitní propagační fotografie, které budou s využitím fotoaparátů s panoramatickou funkcí převedeny do pohledu se záběrem 360 stupňů. Dobří fotografové fungují jako nezávislé smluvní strany. Všichni prošli školením o pořizování kvalitních panoramatických snímků a získali certifikát společnosti Google. Jako vlastník firmy můžete na Google+ Místa nahrát také vlastní fotografie. Stačí se přihlásit do Google+ Míst. Fotografie a panoramatické snímky budete moci zobrazit přímo ve výsledcích vyhledávání Google a na své stránce Google+ Míst.

  3. Jakou přidanou hodnotu má Dobrý fotograf nebo fotograf Dobré agentury?

    Dobří fotografové a fotografové Dobrých agentur absolvují školení, aby dokázali pořídit kvalitní fotografie interiérů budov a uměli se přizpůsobit běžným překážkám, jako je špatné osvětlení nebo stísněné prostory. Fotografové také vlastní certifikát dokládající jejich schopnost pořizovat fotografie pomocí objektivu „rybí oko“ a otočných ramen (umístěných na stativech). Tyto fotografie poté fotografové nahrají do systému Google pro zpracování snímků, kde budou převedeny na panoramatické snímky, které slouží jako podklad pro virtuální prohlídku vaší firmy. Jakmile fotografové nahrají fotky z fotoaparátu, systém pro zpracování snímků Google vytvoří tyto panoramatické prohlídky pomocí důmyslných technologií, jako je sešívání snímků, HRD a další.

  4. Kde v současnosti působí Dobří fotografové a Dobré agentury?

    Focení si u Dobrých fotografů a Dobrých agentur mohou objednat vlastníci firem z Austrálie, Dánska, Francie, Irska, Itálie, Kanady, Nizozemska, Nového Zélandu, Španělska, Švédska, Švýcarska, USA a Velké Británie. Pokud ve vaší zemi ještě nepůsobíme, můžete prostřednictvím Google+ Míst nahrát vlastní fotky.

  5. Může o nafocení požádat firma odkudkoli na světě?

    Ano! Vítáme jakýkoli zájem firem z ostatních zemí. Vaše žádost nám pomůže při rozhodování, do jakých zemí budeme program rozšiřovat.

  6. Platí nějaká omezení pro typy firem, které se mohou zúčastnit?

    Dobří fotografové a Dobré agentury mají zakázáno nahrávat snímky soudních budov. V programu Fotografie firem je zakázáno také nahrávání snímků muzeí, protože tyto snímky jsou k dispozici v Art Projektu Google.

  7. Jaký je vztah mezi Dobrým fotografem nebo Dobrou agenturou a společností Google?

    Dobří fotografové a Dobré agentury jsou nezávislé smluvní strany, respektive firmy. Nemají status zaměstnance ani zástupce společnosti Google, ani nejsou ke společnosti Google žádným způsobem přidruženy. Společnost Google jim vydala certifikát, protože splnili její standardy kvality pro pořizování fotografií objektů a panoramatických fotografií, jejich nahrávání, úpravu a konečné zveřejnění ve službách Google.

  8. Kolik stojí pořízení fotografií mé firmy?

    Vzhledem k tomu, že Dobří fotografové nejsou zaměstnanci společnosti Google, ani k ní nejsou žádným způsobem přidruženi, a Dobré agentury jsou nezávislé firmy, rozhodnutí o ceně služeb závisí jen na nich. Předpokládáme, že Dobří fotografové a Dobré agentury budou své služby nabízet za běžné tržní ceny. Se všemi můžete o přijatelné ceně jednat. Před focením vám Dobří fotografové předloží ke schválení smlouvu o poskytování služeb, kde budou služby přesně stanoveny. Stejně tomu bude i v případě, že vám služby poskytne Dobrá agentura – i ona vám předloží ke schválení smlouvu o poskytování služeb. Ve smlouvě mimo jiné stojí, že jakmile Dobrému fotografovi nebo Dobré agentuře za služby zaplatíte, pořízené snímky přejdou do vašeho vlastnictví.

  9. Je přihlášení do tohoto programu závazné?

    Ne. Až se přihlásíte, Dobrý fotograf nebo Dobrá agentura vás kontaktují (jakmile budou ve vašem městě k dispozici), aby s vámi projednali podrobnosti a získali od vás souhlas k fotografování firmy.

Focení

  1. Jak se focení koordinuje?

    Nejprve si na stránce Začínáme projděte seznam Dobrých fotografů a Dobrých agentur, abyste zjistili, zda působí i ve vašem městě. Můžete je rovnou kontaktovat a naplánovat si focení. Pokud se na termínu focení nemůžete dohodnout nebo ve vašem městě žádný Dobrý fotograf či Dobrá agentura nepůsobí, vyplňte prosím elektronickou přihlášku.

  2. Co mám dělat, když Dobrý fotograf nebo Dobrá agentura neodpovídá nebo není k dispozici?

    Pokud Dobrý fotograf nebo Dobrá agentura není k dispozici nebo vám neodpovídá, klikněte na tlačítko Přihlásit se a sdělte nám své kontaktní údaje a podrobnosti o firmě. Upozorňujeme, že v současné době nabízíme Fotografie firem jen v omezeném počtu měst a může chvíli trvat, než se vám budeme moci věnovat. Děkujeme za pochopení.

  3. Jak dlouho bude focení trvat?

    Focení většinou trvá zhruba hodinu. Záleží na velikosti firmy.

  4. Jak mám firmu na focení připravit?

    Samozřejmě můžete místnosti před focením uklidit a vyčistit, ale nezapomeňte, že cílem fotografií je ukázat zákazníkům, co mají očekávat, pokud do vaší firmy přijdou v běžný všední den.

  5. Jaké části firmy budou foceny?

    Fotografujeme místa, kde firma přichází do kontaktu se zákazníky. S fotografem se můžete domluvit, která místa ve firmě chcete vyzdvihnout a která naopak z focení vynechat. Znovu bychom chtěli upozornit, že cílem fotografií je ukázat zákazníkům, co mají očekávat, pokud do vaší firmy přijdou v běžný všední den.

  6. Naruší focení provoz firmy?

    Je nám jasné, že provoz firmy nelze přerušit, a proto se snažíme, aby vás focení rušilo co nejméně. Dobří fotografové a Dobré agentury se přizpůsobí vašemu programu i plánům firmy, aby focení mohlo probíhat ve vhodný čas. Focení nevyžaduje žádné zvláštní vybavení, osvětlení ani nastavení, takže firmu nemusíte zavírat. Ačkoli focení nikoho neruší a nemělo by nijak zasáhnout do běžného provozu firmy, bylo by vhodné o něm informovat zákazníky a snažit se pokud možno nevstupovat do záběru fotoaparátu.

  7. Bude focení zahrnovat i lidi ve firmě?

    Vzhledem k tomu, že chceme soustředit pozornost na interiér vaší firmy, je lepší, když na snímcích bude co nejméně lidí. Při focení mohou fotografové focené místo vyznačit a upozornit zákazníky a zaměstnance, že budou fotografováni. Za upozornění zaměstnanců a zákazníků na probíhající focení odpovídá majitel firmy.

Ochrana soukromí a právo

  1. Jak se zajišťuje ochrana osobních údajů a soulad s právními předpisy?

    Místa ve vaší firmě, která nechcete ukazovat, budou z focení vynechána. Naši fotografové navíc vždy upozorní zákazníky a zaměstnance na probíhající focení, aby neporušili ochranu jejich soukromí. Všechny panoramatické snímky budou zpracovány pomocí naší nejmodernější technologie na rozmazání, takže obličeje všech zaměstnanců a zákazníků, které se na snímcích objeví, budou rozmazány. Kdykoli můžete požádat o dodatečné rozmazání nebo stažení celého snímku. Slouží k tomu odkaz Nahlásit problém, který se nachází v dolní části panoramatického snímku i na vaší stránce Google+ Míst.

  2. Kdo z firmy může udělit právní povolení k focení?

    Abyste mohli Dobrému fotografovi nebo Dobré agentuře poskytnout přístup do areálu firmy, povolit pořízení fotografií a následně povolit společnosti Google použít tyto fotografie ve svých službách a aplikacích, musíte mít náležité oprávnění. Mezi osoby s tímto oprávněním patří vlastník firmy nebo ředitel či vedoucí pracovník s povolením provádět tato rozhodnutí v zastoupení firmy. Upozorňujeme, že vyjádřením souhlasu se smluvními podmínkami a smluvními podmínkami společnosti Google před zahájením focení potvrzujete, že takové oprávnění máte.

  3. Bude Google používat snímky i v jiných aplikacích kromě stránek Google+ Míst?

    Google může tyto snímky použít v ostatních službách a aplikacích novým způsobem, díky kterému budou informace o vaší firmě užitečnější a dostupnější pro uživatele. Například díky další integraci s Mapami Google budou moci zákazníci dané snímky snadno najít mezi panoramatickými snímky služby Street View, která obsahuje fotografie okolních ulic na mnoha místech světa.

  4. Jsem vlastníkem fotografií, které pořídí Dobrý fotograf nebo fotograf Dobré agentury?

    Ano. Až zaplatíte za poskytnuté služby a focení bude dokončeno, fotografie pořízené Dobrým fotografem nebo Dobrou agenturou přejdou do vašeho vlastnictví. Nezapomeňte, že podepsáním smlouvy, kterou vám předloží Dobrý fotograf nebo Dobrá agentura, také udělíte společnosti Google licenci na použití fotografií. Google následně snímky zveřejní.

  5. Mohu si pořízené fotky prohlédnout dříve, než budou na mé stránce Google+ Míst zveřejněny?

    Snímky si nemůžete prohlédnout dříve, než budou nahrány na Google. Poté, co je fotograf nahraje, totiž musí naše technologie vzít jednotlivé, nesešité a nezkontrolované snímky a podrobit je náročnému procesu zpracování, abychom z nich mohli vytvořit atraktivní virtuální prohlídku.

  6. Mohu snímky ve firemním zápisu rozmazat nebo z něj odstranit všechny panoramatické fotografie?

    Ano. Pokud narazíte na závažný problém, můžete nás požádat o rozmazání některých částí jednotlivých panoramatických snímků. Můžete také požádat o odstranění všech panoramat. V současnosti nejsme schopni odstranit jednotlivá panoramata. Chcete-li požádat o rozmazání nebo odstranění, klikněte u daného problematického snímku na odkaz Nahlásit problém a uveďte požadované informace. Upozorňujeme, že proces rozmazání či odstranění může trvat i několik dní.

  7. Mohou být fotky odstraněny z jiných důvodů?

    Ano. Vaše fotografie mohou být odstraněny, bude-li zjištěno, že porušují zásady společnosti Google pro použití fotografií. Ačkoli jsou všechny snímky firem před nahráním podrobeny kontrole kvality, některé fotky mohou být i přesto nahlášeny jako nevhodné a následně odstraněny. Úplné znění zásad pro použití fotografií najdete zde.

  8. Mohu požádat o odstranění fotky, i když nejsem majitelem firmy?

    Podobně jako naše zásady pro snímky ve službě Street View i náš nástroj pro nahlášení problému umožňuje uživateli dodatečně rozmazat panoramatické snímky, na kterých je uživatel zachycen. Pomocí odkazu Nahlásit problém nebo Nahlásit nevhodnou fotografii (u jednotlivých fotek) mohou také uživatelé požádat o odstranění snímků, které zobrazují nevhodný obsah, a vlastníci firem nás mohou požádat o odstranění panoramatických snímků, které pořídili fotografové.

Další otázky

  1. Mohu tyto snímky vložit na svůj firemní web?

    Ano. Doporučujeme, abyste se o virtuální prohlídku své firmy podělili se svými zákazníky. Chcete-li na své webové stránky vložit panoramatické snímky, najděte mezi panoramatickými snímky v Mapách Google požadovaný pohled a použijte úryvek jeho kódu HTML – klikněte na tlačítko Odkaz, poté na možnost Přizpůsobit vloženou mapu a zobrazit náhled a zkopírujte kód HTML, který chcete vložit na své stránky. Chcete-li mít možnost snímky ještě více přizpůsobit, vyzkoušejte rozhraní Google Maps API.

  2. Je možné focení zopakovat?

    Ano. Klidně se můžete obrátit na Dobrého fotografa nebo Dobrou agenturu a naplánovat, kolik nových focení chcete. Konečnou cenu však určuje příslušný fotograf či agentura. O nové focení většinou žádají firmy, jejichž interiéry nedávno prošly renovací, nebo firmy, které změnily sezónní výzdobu. Nezapomeňte, že také můžete kdykoli nahrát vlastní aktuální fotografie prostřednictvím Google+ Míst.

  3. Co je to Dobrá agentura?

    Dobrá agentura je společnost poskytující fotografické služby ve více pobočkách, která od společnosti Google získala certifikát na program Fotografie firem. Společnost Google s Dobrými agenturami spolupracuje proto, aby mohla službu Fotografie firem poskytovat více firmám na více místech světa. Dobré agentury vám, coby vlastníkovi firmy, nabídnou vlastní profesionální fotografy (nejedná se tedy o Dobré fotografy). Podobně jako Dobří fotografové i Dobré agentury musejí získat certifikát kvality a odbornosti, který zaručuje, že vaší firmě budou vždy poskytnuty služby na vysoké úrovni.

  4. Jaký je rozdíl mezi Dobrým fotografem a Dobrou agenturou?

    Rozdíl tkví v tom, že Dobří fotografové jsou většinou jednotlivci, zatímco Dobré agentury jsou fotografické firmy, které zaměstnávají více než jednoho fotografa a v některých případech mají také vlastní prodejce. Některé agentury mají fotografy v několika městech a mohou tedy prostřednictvím těchto fotografů obsloužit firmy na více místech.

  5. Co je to AdWords Express a jak získám propagační nabídku?

    AdWords Express je jednoduchá služba internetové inzerce společnosti Google. Je ideální pro místní firmy, které chtějí mít své reklamy na Googlu a partnerských webech (včetně mobilních zařízení) a přilákat tak na své webové stránky nebo na stránku Google+ více návštěvníků. Další informace získáte na webových stránkách AdWords Express.

    Podmínky způsobilosti: Chcete-li se zapojit do tohoto programu a získat nabídku služby AdWords Express, musíte být vlastník firmy nebo jeho oprávněný zástupce. Dále musíte vlastnit licenci na provozování firmy ve vašem regionu. Vaše firma, fotografie a reklamní materiály musí také splňovat zásady služby AdWords (další informace najdete v centru zásad AdWords).

    Budete-li způsobilí k zapojení do programu, váš Dobrý fotograf vám e-mailem zašle propagační kód do služby AdWords Express, jakmile bude focení dokončeno a snímky nahrány na Google. Chcete-li uplatnit kredit, zaregistrujte se prostřednictvím webových stránek AdWords Express. Propagační kód můžete zadat na konci registrace. Potřebujete-li pomoc ohledně účtů AdWords Express nebo máte jiné obecné dotazy, obraťte se na linku pomoci AdWords Express.

    Na uplatnění propagačních kódů se vztahují tyto smluvní podmínky. Nabídka není dostupná pro existující účty AdWords Express ani AdWords. Jedna firma může využít pouze jednu nabídku. Za opakovaná focení nebudou poskytnuty žádné další nabídky. Propagační kódy lze uplatnit v těchto zemích, kde je k dispozici služba Fotografie firem: Spojené státy, Velká Británie, Francie, Nizozemsko, Španělsko, Itálie a Kanada. Nabídka je časově omezena. Propagační kód platí do 31. prosince 2013. Společnost Google si vyhrazuje právo nevydat propagační kódy vybraným firmám. Nejaktuálnější a nejpodrobnější informace najdete na webových stránkách AdWords Express a ve smluvních podmínkách služby AdWords Express.