Fundación Todo Mejora

Todo Mejora se snaží prostřednictvím programů na prevenci homofobní šikany zajistit pohodový život mladým lidem s orientací LGBT (lesby, gayové, bisexuálové a transgender osoby).

Velikost operace

Small

Sektor

Sociální služby

Cíle

Efektivněji spolupracovat

Navázat vztah s podporovateli

Služba

Google Workspace pro neziskové organizace

Google Ad Grants

YouTube pro neziskové organizace

Web

https://www.todomejora.org

Výzva

Chile se v rámci Latinské Ameriky nachází mezi státy s nejvyšší mírou sebevražd dospívajících a násilí na školách. Také dosahuje druhé nejvyšší míry nárůstu sebevražd ze všech zemí Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD).1 Celostátní údaje ukazují, že pokud se nic nezmění, do čtyř let bude situace taková, že téměř každý den ukončí život jeden dospívající.2 Studie zadané organizací UNICEF, ministerstvy sociálního rozvoje a školství a nadací Todo Mejora shodně prokazují, že během dospívání se násilí na základě sexuální orientace, genderové identity a genderového projevu prolínají všemi prostředími, kterými jsou domov, škola i celá společnost.3 V mnoha případech zaznívají poznámky nesnášenlivé k LGBT orientaci z úst školního personálu, a i když jsou o tom rodiče informováni, oni ani vedení školy většinou žádným způsobem nezakročí.4 Cílem nadace Todo Mejora je vytvářet prostředí, ve kterém děti a dospívající čelící diskriminaci, odmítnutí rodinou a homofobní šikaně budou mít pocit nepodmíněné podpory a úcty.

Za účelem vytvoření bezpečného prostředí se nadace Todo Mejora rozhodla zdokonalit vlastní pracovní postupy s využitím technologií. Tým si uvědomoval, že je třeba vytvořit centrální informační uzel k uchování paměti celé instituce a její historie (dokumenty, fotky, videa, kontakty apod.). K tomu bylo zapotřebí víc než jen běžné úložiště souborů – nadace Todo Mejora chtěla zdokonalit spolupráci, čímž by zajistila vyšší efektivitu a produktivitu.

Podobně jako mnoho neziskových organizací i nadace Todo Mejora se chtěla zaměřit na nové způsoby oslovení cílového publika: dětí a dospívajících s orientací LGBT hledajících informace a pomoc. Zároveň doufali, že mezi obyvateli Chile zvýší povědomí o značce. Oslovení širšího publika bylo obzvláště důležité pro zaujetí většího počtu dárců a dobrovolníků, především prostřednictvím digitálních médií.

Příběh

Aby zvýšila pravděpodobnost, že osloví mladé s orientací LGBT, rozhodla se nadace Todo Mejora využít službu Google Ad Grants. Doufali, že těmto uživatelům reklama dodá naději a podporu a také otevře dveře k dalším informacím. Pokud například nějaký rozrušený člověk zadal na Googlu dotaz „myšlenky na sebevraždu“, zobrazila se mu reklama nadace Todo Mejora s uklidňujícím sdělením a návrhem jiného řešení, než je sebevražda. Organizace také analyzovala vyhledávací dotazy jako „Chci spáchat sebevraždu“, „Kam mám zavolat, když se chci zabít?“, „Kam mám vzít dceru, která chtěla spáchat sebevraždu?“, „Pomozte mi, chci umřít“. Ačkoli se jednalo o proces překypující emocemi, tým si uvědomil, jak důležité je kontaktovat uživatele, kteří hledají pomoc v obtížné životní situaci.

Nadace Todo Mejora začala v rámci provozních postupů používat sadu služeb Google Workspace a dokázala sjednotit tým prostřednictvím možnosti přidělit každému uživateli 30 GB úložiště a spravovat neomezený počet uživatelských účtů. Tým teď všechny každodenní činnosti vykonává za pomoci Gmailu, Disku Google a Kalendáře Google.

Když v Todo Mejora zjistili, jak důležité je pro mladou generaci obrazové sdělení, začali používat také YouTube, kde sdílejí osobní svědectví jako inspiraci pro mladé Chilany s orientací LGBT. Jejich tým ve videích používá překryvné vrstvy s výzvami k akci, ve kterých propagují poslání i své hlavní cíle, například vybírání peněžních darů.

„Nejvíc nás překvapilo, že to skutečně funguje. Bylo zajímavé zjistit, kteří lidé na webu Google.com vyhledávají dotazy jako ‚Chci spáchat sebevraždu‘, ‚Kam mám zavolat, když se chci zabít?‘, ‚Kam mám vzít dceru, která chtěla spáchat sebevraždu?‘, ‚Pomozte mi, chci umřít‘. Bylo to velmi šokující a bolestné, ale na základě tohoto zjištění jsme se pustili ještě více do práce a za pomoci programu Google Ad Grants vytvořili reklamy, abychom poskytli pomoc těm, kdo ji potřebují.“

Julio C. Dantas, zakladatel organizace Todo Mejora

Dopad

Nadaci Todo Mejora jednou prostřednictvím kanálů podpory kontaktovala 19letá dívka, která uvedla: „V záchvatu deprese jsem na Googlu hledala, jak spáchat sebevraždu. Ve výsledcích vyhledávání se objevila vaše nadace Todo Mejora (název znamená „Bude líp“). To ve mě vyvolalo úsměv a připomnělo mi, proč bych neměla odcházet.“ V obyčejném vyhledávání na Googlu si mohla vybrat jinou možnost. Namísto toho ale vyhledala pomoc a promluvila si s našimi odborníky prostřednictvím kanálu podpory. Toho dne jsme s pomocí programu Google Ad Grants zachránili lidský život.

Tato optimistická sdělení pomáhají mladým lidem s orientací LGBT překonat obtížné životní situace a vidět před sebou světlou budoucnost. Od zahájení partnerství s programem Google pro neziskové organizace se tento vliv jasně projevil i v údajích souvisejících s nadací Todo Mejora. Oproti roku 2015 zaznamenal tým v roce 2016 20% nárůst návštěvnosti z Vyhledávání Google. V roce 2015 přicházelo 55 % návštěvnosti ze sociálních médií a 28,6 % z Vyhledávání Google. V roce 2016 se pozice prohodily a sociální média přivedla 33,12 % návštěvníků, zatímco návštěvy z Vyhledávání tvořily 49,59 %.

Zvýšená návštěvnost dosažená prostřednictvím programu Ad Grants pomohla nadaci Todo Mejora rychleji rozvinout své kanály podpory. Letos tato neziskovka rozšířila provoz telefonické horké linky podpory pro sebevrahy ze dvou na sedm hodin týdně a příští rok se chystá na další rozšíření na 30 hodin týdně.

Dnes nadace Todo Mejora všechny své každodenní aktivity spravuje pomocí sady služeb Google Workspace pro neziskové organizace. Tým veškerou práci ukládá na Disk Google a navíc zjistil, že se v případě úložiště nepotřebuje spoléhat na žádné jiné služby a aplikace. Veškeré dokumenty tak mohou spravovat a používat všichni členové týmu. Celkově vzato tento krok týmu zásadně pomohl prohloubit a rozšířit rozsah svých aktivit.

Pomocí programu Google pro neziskové organizace se nadace Todo Mejora dokázala rozšířit a posílit svou pozici, aby se mohla více zaměřit na záchranu životů mladých s orientací LGBT v celé Latinské Americe.

1OECD (2016). Low Performing Students: Why They Fall Behind and How To Help Them Succeed [Studenti se špatnými výsledky: Proč zaostávají a jak jim pomoci]. PISA. OECD Publishing. Paříž.
2 Ministerio de Salud de Chile (2013). Situación Actual del Suicidio Adolescente en Chile, con perspectiva de Género [Aktuální stav sebevražednosti nezletilých v Chile z hlediska genderu]. Programa Nacional de Salud Integral de Adolescentes y Jóvenes. Chile.
3 Fundación Todo Mejora (2016). Encuesta Nacional de Clima Escolar. Experiencias de Violencia e inseguridad Escolar de Estudiantes Lesbianas, Gays, Bisexuales y Trans [Průzkum situace na státních školách. Zkušenosti studentů s lesbickou, gay, bisexuální nebo transgender orientací s násilím a pocity nejistoty]. Fundación Todo Mejora. Chile.
4Berger, Christian (2015). Bullying homofóbico en Chile: Investigación y Acción [Homofobní šikana v Chile: Průzkum a opatření]. Fundación Todo Mejora. Chile.

Zjistěte, jak další organizace využívají možnosti služeb Google pro neziskové organizace.