Van Gogh Museum

Van Gogh Museum si klade za cíl obohatit a inspirovat co nejvíce lidí tím, že je seznámí s životem Vincenta van Gogha a uměním jeho doby.

Velikost operace

Medium

Sektor

Umění, kultura a humanitní vědy

Cíle

Efektivně komunikovat a spolupracovat

Generovat obsah na YouTube

Měřit efektivitu svých webů

Oslovit publikum

Rozšířit působnost

Sdílení údajů

Uchování a uspořádání materiálů v cloudu

Zvýšit návštěvnost svého webu

Zvýšit povědomí

Získat odběratele

Získat více odběratelů

Služba

Google Workspace pro neziskové organizace

Google Ad Grants

YouTube pro neziskové organizace

Fotografie

Van Goghovo muzeum: foto Jan Kees Steenman

Web

https://www.vangoghmuseum.com

Výzva

Před deseti lety si Van Goghovo muzeum najalo prvního manažera digitálních médií. Dnes se oddělení digitální komunikace skládá z šesti lidí a má za cíl oslovit publikum z celého světa, prodávat vstupenky do muzea, zvýšit povědomí o zvláštních událostech a přinášet informace o životě a umění Vincenta van Gogha. S větším týmem sice souvisí problém, jak zajistit efektivní spolupráci, ale výhodou je větší množství zdrojů, které umožňují využít větší příležitosti. Takovým příkladem je třeba šíření zpráv o Mesdagově muzeu v Haagu, které spadá pod Van Goghovo muzeum. Mesdagovo muzeum je méně známé než Van Goghovo muzeum a zatím nemá zavedený název značky ani související výhody. Za účelem zvýšení povědomí i návštěvnosti proto oddělení digitální komunikace začalo využívat nástroje Google.

Příběh

Van Goghovo muzeum v Amsterodamu si klade za cíl obohatit a inspirovat co nejvíce lidí tím, že je seznámí s životem Vincenta van Gogha a uměním jeho doby. Muzejní sbírka představuje celosvětově největší sbírku van Goghových maleb a kreseb. V roce 2016 do muzea zavítalo 2,1 milionu návštěvníků, což z něj učinilo druhé nejnavštěvovanější muzeum v celém Nizozemsku. Paralelu tvoří Mesdagovo muzeum v Haagu, které založil umělec a sběratel Hendrik Willem Mesdag společně se svou manželkou Sientje Mesdagovou a které je nyní spravováno Van Goghovým muzeem. V muzeu (a bývalém domě Hendrika a Sientje Mesdagových) je vystavena sbírka manželů Mesdagových: malby od umělců francouzské barbizonské školy a nizozemské haagské školy.

Pomocí sady služeb Google Workspace pro neziskové organizace dokáže muzeum efektivně spolupracovat nejen interně, ale i s ostatními muzei. Prostřednictvím služby Google Meet pořádá konzultace v případech, kdy je složité dohodnout osobní setkání. Spolupráci a sdílení souborů usnadňují Dokumenty Google a Disk Google. V Dokumentech Google není třeba dokumenty zamykat nebo vytvářet několik lokálních verzí. V jednu chvíli může stejný dokument zobrazit a upravovat více lidí. A co se týče správy děl, spoléhá se Van Goghovo muzeum především na Disk Google.

Program Ad Grants slouží ke zvyšování povědomí nejen o Van Goghově muzeu, ale také o Mesdagově muzeu. Textové reklamy zacílené na konkrétní geografické oblasti pomáhají zvyšovat povědomí o Van Goghově muzeu a zároveň podporují prodej vstupenek. Tým digitální komunikace nastavil ve službě Google Analytics měření přímého vlivu reklam na prodej vstupenek a zjistil, že v případě Van Goghova muzea pochází z programu Ad Grants 15 % všech prodaných vstupenek a 40 % celkové návštěvnosti webu.

„Program Google pro neziskové organizace nám pomohl zpřístupnit umění Vincenta van Gogha více lidem po celém světě než kdy dříve. Plnit poslání muzea nám navíc pomáhají také nástroje pro publikování, distribuci a propagaci obsahu a měření výsledků.“

Edith Schreurs, Van Goghovo muzeum

Dopad

Návštěvnost webu Mesdagova muzea se díky programu Ad Grants zdvojnásobila. Reklamy Google na web Mesdagova muzea přivádějí 44 % celkového počtu uživatelů a celkově představují nejvýznamnější zdroj návštěvnosti. V případě Van Goghova muzea je nejvýznamnějším zdrojem návštěvnosti organické vyhledávání Google, které přivádí 39 % příchozích. Využívání programu Google pro neziskové organizace mělo na naši organizaci i komunitu velký vliv.

Provozní doba muzea se navíc během sezóny mění, a tak se tým digitálních médií věnuje také aktualizaci stránky ve službě Google Business Profile, aby si lidé mohli snadno naplánovat návštěvu. Tým digitálních médií navíc objevil přidanou hodnotu, kterou přináší služba Google Analytics, a v účtu Google Analytics každý den kontroluje, jak se uživatelé na webových stránkách chovají a odkud přicházejí. Kanál YouTube postupem času získal více než 4039 odběratelů a Van Goghovo muzeum vytváří originální obsah, jako je například vybrané video Meet Vincent (prozatím s 27 156 zhlédnutími), nebo upoutávky k výstavám, kterými šíří své poslání přinášet veřejnosti informace o Vincentovi van Goghovi.

Život a dílo Vincenta van Gogha zajímá mnoho lidí. Jeho výtvory jsou vizuálně podmanivé a muzeu záleží na tom, aby poskytovalo pestrou nabídku kvalitních videí (vzdělávací, výzkumná témata, upoutávky k výstavám apod.). S postupným růstem významu videoobsahu začal tým digitální komunikace investovat do vytváření kvalitních videí, která může sdílet s diváky z celého světa. Videa muzea jsou produkována ve spolupráci s různými odděleními (digitální komunikace, vzdělávání a interpretace, marketingu), aby byla nastolena rovnováha mezi hloubkou sdělení a užitečnými výzvami k akci. V posledních letech se služba YouTube stává hojně využívaným vyhledávačem a muzeum se věnuje také optimalizaci videí s ohledem na vyhledávače a vkládá videa na různé platformy, například na svůj vlastní web.

Zjistěte, jak další organizace využívají možnosti služeb Google pro neziskové organizace.